Spoštovani,
podajamo vam odgovore na vaša vprašanja:
Zakaj stanovalci Soseske pod Pekrsko gorco plačujejo dodaten strošek 1,89 evra mesečno, ko pa položnice prejemajo po elektronski pošti?
S strani upravnika objektov smo prejeli informacijo, da so bili najemnikom v mesecu oktobru 2024 pomotoma zaračunani administrativni stroški v višini 1,89 eur. Po ugotovljeni napaki je upravnik napačno zaračunan strošek takoj storniral in najemnikom vrnil plačane zneske.
Kako komentirate, navedbe stanovalcev, da imajo visoke stroške ogrevanja in da je stavba energetsko potratna, čeprav je A+ in je na spletni strani stanovanjskega sklada ta soseska opisana tudi z besedami “optimalno bivalno ugodje z nizko porabo energije … Stavbe so grajene kot skoraj nič energijske stavbe.” Opozarjajo, da so izgube med vhodom energije in izhodom enostavno prevelike.
Objekti v soseski Pod Pekrsko gorco v Mariboru so pridobili energetsko izkaznico A1, kar pomeni, da so zasnovani v skladu z visokimi standardi energetske učinkovitosti. Kljub temu pa na dejanske stroške porabe toplotne energije vpliva več dejavnikov. Za dovajanje toplotne energije se uporablja sistem daljinskega ogrevanja, ki pokriva tako ogrevanje prostorov kot pripravo sanitarne tople vode (STV). Poleg tega različni individualni dejavniki, kot so število uporabnikov v posameznem stanovanju, temperaturni režim, osebne higienske navade, velikost stanovanj ter način uporabe ogrevanja, pomembno vplivajo na porabljeno toplotno energijo. Prav tako je potrebno upoštevati specifične značilnosti ogrevalnega sistema ter cene energije, ki jih določa javno podjetje Energetika Maribor d.o.o., kar lahko vpliva na končne stroške ogrevanja in pripravo tople vode.
Ob visokih stroških ogrevanja na novem objektu, stanovalci izpostavljajo še:
- Vzdrževanje prezračevalnih sistemov, s katerimi so težave, ker iz zračnikov pozimi piha hladen zrak, poleti pa topel in vlažen. Se bo to uredilo in kdaj?
S strani upravnika objektov smo prejeli informacijo, da so predstavniki stanovalcev s soglasjem sprejeli odločitev, da je trenutno (v zimskem obdobju) izključen sistem za dogrevanje zunanjega zraka na 21 °C. Če je sistem dogrevanja izključen, v sistem vpihuje hladnejši zrak, in sicer s približno 16 °C. Posledično je za doseganje ugodja stanovanj potrebno ta dodatno ogrevati preko sistema talnega gretja, zaradi česar je poraba energije za ogrevanje vsaj računsko enaka. - Dodatni stroški za mehčanje vode. Zakaj je to obvezno v Mariboru, kjer Mariborski vodovod zagotavlja optimalno vodo?
Mehčanje vode je potrebno zaradi zagotavljanja garancijskih pogojev. Prav tako se z ustreznim mehčanjem vode zagotovi daljša življenjska doba sistemov ter zmanjša tveganje za okvare, ki bi lahko nastale zaradi uporabe vode, ki za delovanje specifičnih sistemov ni optimalna. - Alarm, ki se redno sproža, čeprav ni nič narobe, plačati pa morajo vsako intervencijo in imajo sklenjeno pogodbo za vzdrževanje. Celo varnostnik je že napisal, da gre za napako na sistemu.
Vezano na izvedene intervencije je upravnica stavbe pozvala izvajalca k pripravi pisnega poročila o delovanju alarmnega sistema, vključno z opredelitvijo morebitnih težav. Z namenom ugotovitve vzroka posameznih intervencij bodo opravljeni dodatni pregledi sistema. Če bo ugotovljeno, da so bile težave posledica nepravilne vezave ali tehničnih napak in ne neustrezne uporabe, bodo najemnikom izdani ustrezni dobropisi. Hkrati bo izvajalcu gradnje posredovana reklamacija za nadaljnje reševanje težav. Izvajalec je že bil pozvan s strani upravnice, da nemudoma opravi vse potrebne servise. Stanovanjski sklad RS bo po ustaljenem postopku preko upravnika stavbe sprotno obveščal o posameznih ugotovitvah. - pavšalnih pogodb. Gre predvsem za vzdrževanje elektroinštalacij, katerih strošek je skoraj 50 tisoč evrov letno. Kako komentirate navedbe in kako boste pristopili k reševanju? Celoviti sistemi v soseski zahtevajo redno vzdrževanje, da se zagotovi brezhibnost delovanja, podaljša življenjska doba in ohrani energijska učinkovitost. Opredelitev vzdrževanja in sklenitev pogodb o vzdrževanju je opredeljena v garancijskih pogojih izvajalca ter ustreznih zakonskih predpisih in pravilnikih (npr. Zakon o varstvu pred požarom – ZVPoz). Sklenjene pogodbe o vzdrževanju s pooblaščenimi izvajalci zagotavljajo veljavnost garancije na vgrajene elemente, izpolnitev zakonskih obveznosti in brezhibno delovanje vseh sistemov. Nepooblaščeno in neredno vzdrževanje bi povzročilo prekinitev garancije in povečalo verjetnost okvar na vgrajenih elementih. Pavšalne pogodbe ponujajo jasno in predvidljivo ceno vzdrževanja, morebitne dodatne storitve se obračunajo posebej v skladu z veljavnim cenikom. V primeru investicijsko-vzdrževalnih del stroške krije Stanovanjski sklad RS. Način dodelitve in obračunavanja stroškov je opredeljen v relevantnih pravilnikih, kot so Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb ter Splošni pogoji za oddajo stanovanj v najem SSRS, ki so priloga najemni pogodbi. Pri vzdrževanju elektroinštalacij so zajeti pregledi in vzdrževanje vseh elementov sistema, vključno s strelovodnimi napeljavami ter dizel agregati, kot je predpisano z garancijskimi in tehničnimi zahtevami.
S spoštovanjem, Stanovanjski sklad RS