Preskoči na vsebino Zemljevid strani

Novinarska vprašanja Večer

18. oktober 2024
SOSESKA POD PEKRSKO GORCO

 

Spoštovani,

podajamo vam odgovore na vaša vprašanja:

Zakaj so sklenjene pogodbe o vzdrževanju elektroinštalacij, o vzdrževanju prezračevalnega sistema, vzdrževanju toplotnih podpostaj in preglede protipožarnih sistemov itd, ob čemer se v zadnjem primeru plačuje pavšal +  opravljene storitve v skladu z veljavnim cenikom izvajalca oz. plačeval pripravljenost?

Soseska Pod Pekrsko gorco je načrtovana kot energijsko učinkovita in trajnostno naravnana. Uporablja tehnične in tehnološke rešitve v vgrajenih elementih na skupnih delih in v stanovanjih (npr. centralno prezračevanje z rekuperacijo toplote omogoča stalno menjavo zraka, kar preprečuje prekomerno vlaženje prostorov in zagotavlja stalen svež zrak; stanovanja imajo lastno toplotno podpostajo, ki omogoča avtomatsko nastavljanje temperaturnih režimov. Sobni termostati omogočajo individualne nastavitve temperature v vsakem prostoru).

Celoviti sistemi v soseski zahtevajo redno vzdrževanje, da se zagotovi brezhibnost delovanja, podaljša življenjska doba in ohrani energijska učinkovitost. Opredelitev vzdrževanja in sklenitev pogodb o vzdrževanju je opredeljena v garancijskih pogojih izvajalca kot tudi zakonskih predpisih in pravilnikih (npr. Zakon o varstvu pred požarom (ZVPoz – Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 9/11, 83/12, 61/17 – GZ, 189/20 – ZFRO in 43/22)).

Sklenjene pogodbe o vzdrževanju s pooblaščenimi izvajalci zagotavljajo veljavnost garancije na vgrajene elemente, izpolnitev zakonskih obveznosti in brezhibno delovanje vseh sistemov ter preprečevanje okvar, s čimer se poskrbi za varnost in udobje v soseski. Nepooblaščeno in ne redno vzdrževanje bi povzročilo prekinitev garancije in povečalo verjetnost okvar na vgrajenih elementih. Pavšalne pogodbe ponujajo jasno in predvidljivo ceno vzdrževanja, morebitne dodatne storitve se obračunajo posebej v skladu z veljavnim cenikom, v primeru investicijsko vzdrževalnih del le-ta krije SSRS.

Način dodelitve in obračunavanja stroškov je opredeljen v Pravilniku o upravljanju večstanovanjskih stavb (Uradni list RS, št. 60/09, 87/11, 85/13 in 52/22), Pravilniku o standardih vzdrževanja stanovanjskih stavb in stanovanj (Uradni list RS, št. 20/04 in 18/11) in Splošnih pogojih za oddajo stanovanj v najem SSRS, ki so priloga najemni pogodbi.

Ali so takšne pogodbe sklenjene v vseh soseskah, ki jih ima SSRS? V katerih?

Vsi novozgrajeni objekti morajo izpolnjevati bistvene zahteve glede na namen, vrsto, velikost, zmogljivost, predvidene vplive in druge značilnosti objekta ter druge zahteve v skladu z določbami Gradbenega zakona. Skladno z gradbeno zakonodajo se objekt, za katerega je predpisano gradbeno dovoljenje, razen za nezahtevni objekt, lahko začne uporabljati po pridobitvi uporabnega dovoljenja.

Gradnja večstanovanjskih objektov zahteva / vključuje vgradnjo naprednejših sistemov ter drugih infrastrukturnih rešitev, glede na posamezne specifike objektov in vrsto sistemov so preko upravnika stavbe sklenjene pogodbe v vseh soseskah SSRS. Tovrstne novosti pa prinašajo dodatne zahteve po vzdrževanju, kar posledično vodi do višjih obratovalnih stroškov. S tem se povečuje tudi odgovornost za trajnostno upravljanje teh objektov in zagotavljanje njihovih funkcionalnosti.

Stanovanjski sklad RS bo skladno z vsakokratno veljavno zakonodajo še naprej aktivno zagotavljal optimalne pogoje za bivanje najemnikov in uporabnikov stanovanj, s čimer se osredotoča na izboljšanje kakovosti bivanja ter skrb za zadovoljstvo vseh uporabnikov.

Ste seznanili najemnike s stroški, ki s temi pogodbami nastanejo? 

Stroški, ki jih je dolžan plačevati najemnik stanovanja Stanovanjskega sklada RS, na podlagi Javnega razpisa za oddajo stanovanj v najem, so opredeljeni v Splošnih pogojih za oddajo stanovanj v najem, ki so objavljeni na povezavi http://www.najem.stanovanjskisklad-rs.si/dokumentacija. V kolikor povzamemo te Splošne pogoje za oddajo stanovanj v najem, mora skladno z 8. členom najemnik plačevati poleg najemnine tudi obratovalne stroške, ki jih povzroča z uporabo stanovanja. Obratovalne stroške delimo na individualne in skupne obratovalne stroške. Za podrobnejšo opredelitev in razdelitev stroškov najemnika, vas vabimo, da se seznanite s predmetnimi Splošnimi pogoji za oddajo stanovanj v najem, na spletni povezavi kot navedeno zgoraj. Želeli bi poudariti, da so bili zainteresirani prijavitelji z objavljeno razpisno dokumentacijo, kamor sodijo tudi Splošni pogoji najema, seznanjeni in so se z njo strinjali z oddajo prijave za najem stanovanja.

Kdo je določal in kako so določene zahteve za vzdrževanje? Lahko pridobim prosim kopijo tega dokumenta. 

Zahteve za vzdrževanje so odvisne od posameznih vgrajenih elementov in se lahko razlikujejo glede na vrsto in namen uporabe. Pogosto so zahteve določene v :

– zahtevah izvajalca: Izvajalec, ki je vgradil opremo, običajno določi zahteve za vzdrževanje, da se zagotovi optimalno delovanje in ohranitev garancije. V teh zahtevah je običajno opredeljeno, kakšno vzdrževanje je potrebno, kako pogosto ga je treba izvajati in kakšna je odgovornost uporabnika.

– zakonskih predpisih in pravilnikih: v nekaterih primerih zakonodaja ali pravilniki določajo zahteve za vzdrževanje določene opreme (npr. električne instalacije v stavbah: Pravilnik o zahtevah za nizkonapetostne električne inštalacije v stavbah (Uradni list RS, št. 140/21 in 199/21 – GZ-1), aktivna požarna zaščita: Pravilnik o nadzoru vgrajenih sistemov aktivne požarne zaščite (Uradni list RS, št. 53/19),…).

Zakaj imate takšne zahteve, kar se tiče vzdrževanja?

Sklenjene pogodbe o vzdrževanju s pooblaščenimi izvajalci zagotavljajo veljavnost garancij na vgrajene elemente, izpolnitev zakonskih obveznosti, delovanje vseh sistemov ter preprečevanje okvar, s čimer se poskrbi za varnost in udobje v soseski. Nepooblaščeno in ne redno vzdrževanje bi povzročilo prekinitev garancij, prav tako bi kot posledica pomanjkanja rednega vzdrževanja lahko bile okvare, ki bi vplivale na udobje prebivalcev, povečano porabo energije, zmanjšano varnost, itd. Nepravilno vzdrževanje bi lahko privedlo do skrajšane življenjske dobe vgrajenih elementov. Vzdrževanje je ključni element za zagotavljanje nemotenega delovanja, varnosti in dolgoročne trajnosti energetsko učinkovite soseske.

Stanovanjski sklad RS pospešeno gradi 1500 novih javnih najemnih stanovanj po vsej Sloveniji. Bodo tudi tam takšni dodatni stroški?

Odgovor podan pod tč. 2.

 

S spoštovanjem, Stanovanjski sklad RS


Preberite tudi

06. december 2024

Novinarska vprašanja Žurnal

PRAZNA STANOVANJA
03. december 2024

Novinarska vprašanja Večer

PEKRSKA GORCA
19. november 2024

Novinarka vprašanja Štajerski val

NAJEM ZA MLADE
19. november 2024

Novinarska vprašanja RTV Slo

VELENJE